HamHam - Reisverslag uit Psalidi, Griekenland van Claudia Vries - WaarBenJij.nu HamHam - Reisverslag uit Psalidi, Griekenland van Claudia Vries - WaarBenJij.nu

HamHam

Blijf op de hoogte en volg Claudia

05 Juli 2014 | Griekenland, Psalidi

Kalispera,

Vandaag lekker een vrij dagje gehad! Het plan was om naar Turkije (bodrum) te gaan maar het waait hier al een paar dagen héél hard, dat de boten niet gaan. Dus kwam Annika met een super goed idee! De Hammam (of zoals ik het noem hamham). Ik ben alweer helemaal in gedachten als ik er aan terug denk.
Ik zal eens bij het begin beginnen. Eerst was het plan om met de bus er naar toe te gaan want de hamham zit namelijk niet in kos stad, maar in Tigaki. Dat is ongeveer een uur fietsen dus wij dachten we nemen mooi de bus. Niet dus... We hadden een super goede planning, we hadden om 11 uur in kos stad afgesproken met An & Laure (de 2 nieuwe Belgische meisjes) en Annika die zien we altijd onderaan de berg en daar fietsen we dan samen mee naar de stad. we vroegen aan een dame of zij wist welke bushalte we moesten hebben. We zouden de bushalte in het centrum moeten hebben, dus wij daar naar toe, wat denk je? Hij reed 1x in de 2 uur... Dus besloten we om met de fiets te gaan. Poeh wat een wind en we gingen langs allemaal prachtige stranden maar we werden echt weg geblazen. Maar ondertussen hadden we ook de hamham al gebeld en konden we pas om half 4 tereht, dus we besloten toen we eenmaal aangekomen waren om op het strand te gaan liggen. Natuurlijk is ieder van ons lichtelijk verbrand. Maar wel het soort verbrand dat de volgende dag weg is of dat nog bruin wordt.

Eindelijk was het half 4 en konden we naar de hamham. We moesten "even" buiten wachten voordat we aan de beurt waren. Maar we hebben daar één uur gezeten.. we hebben er wel wat gegeten en nadat iedereen het op had ging Kim maar eens iemand halen. Ze waren ons waarschijnlijk vergeten. Maarja we moesten wel op tijd terug zijn voor de wedstrijd van de belgen die hier om 7 uur begint (ja ja +1 uur hier).

Onze behandeling begon met 10 minuten sauna en daarna een héél koude douche brrr. Vervolgens werden we naar de "hamham kamer" gebracht en deden ze 2 kranen aan, de 1 warm de ander koud en je moest jezelf daar mee nat maken. Ik heb werkelijk geen idee waar het voor was, die man praatte zo zacht, maar ik persoonlijk denk dat het was om ons bezig te houden omdat er nog geen plaats was op de hamham tafel. eenmaal aan de beurt kreeg je eerst een scrub, ik had verwacht dat dit pijnlijk zou zijn maar dat was het gelukkig niet. Daarna kreeg je allemaal schuim over je heen dat uit een soort kussensloop kwam ofzo en ze (ik had een vrouw gelukkig) begon te masseren. Ze begon met de ONDERKANT van je voeten en ik denk dat niemand daar tegen kan want dat kietelt gigantisch! Die vrouw zou wel gedacht hebben wat gebeurt hier want ik spande alles aan omdat ik anders met mijn voeten zou gaan schoppen. Verder had ik al een paar dagen last van mijn rug en nek en dat is nu over. In mijn nek hoorde ik ook 2x een dikke knak en mijn nek was los.
De weg terug was gelukkig een stuk korter, én bergafwaarts.

We hebben trouwens gister ook een TUI Nederland party gehad. Eerst gingen we teamfoto's maken en daarna uiteten bij 1 van de Kipriotis hotels. Deze was 5 sterren, ook al had je in ons 4 sterren hotel meer keus qua eten. Maar het was erg lekker en gezellig! Daarna kregen we in de bar in het hotel een gratis cocktail en we vervolgde onze weg naar barstreet (de uitgaansstraat van Kos stad). We verzamelde bij Camelot, dit is een Nederlandse bar. En nadat ik de eerste cocktail had gekocht kwam ik er achter dat wij die avond gratis mochten drinken... Goedemorgen Claudia.
Het was een zeer gezellige avond en ook onze Duitse collega's Annika en Marja kwamen erbij. Marja is trouwens de nieuwe collega van 1 2 fly het Duitse TUI.

Vanavond gaan we lekker kijken hoe Nederland wint en misschien nog uiteten, want op dit moment heeft niemand nog honger.
De foto's volgen nog want die moet ik krijgen van Laure & Annika.

Dikke Kus!


  • 05 Juli 2014 - 19:31

    Yvonne:

    Hoi Claudia,
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Je zult vast wel poepie bruin zijn.
    Geniet maar lekker want de tijd zal wel omvliegen daar!

    groetjes Yvonne en je pappie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Psalidi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2014

De laatste loodjes

07 Augustus 2014

We zijn er bijna

26 Juli 2014

Wat een avonturen

05 Juli 2014

HamHam

01 Juli 2014

z'n gangetje
Claudia

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4812

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: